Looking to trace back Alvarez de la Campa family

Researching our ancestors in Asturias & America.<br>
Investigando nuestros antepasados en Asturias y America

Moderators: svgev, Maria Garcia Alvarez, Moderators

Post Reply
carmas
Posts: 5
Joined: Tue Sep 01, 2009 3:25 am
Location: Vancouver, B.C., Canada

Looking to trace back Alvarez de la Campa family

Post by carmas »

Hello everyone!

My name is Carlos Armas Alvarez de la Campa.
I was born in occidental Cuba, 45 kms west of Havana.
I now live in Canada.

My grandfather name was Atilano Alvarez de la Campa.
I do not know if he was born in Cuba or Asturias.
His family (him?) came from Asturias and settled in Pinar del Rio, Cuba.
As far as I know, the San Juan y Martinez town.

These are the facts or notes I know, and I hope I can at least find a bit more info on my family origins.

I do remember my grandpa membership card of the "Asociacion Asturiana de Cuba", which my mom used to keep with the family photos. memories, and keepsakes.

My grandpa was somehow related (cousin? second cousin?) to Alonso Alvarez de la Campa, one of of the medical students executed on November 27, 1871 for "crimes against the Crown", a known chapter of colonial Cuban history.
There's also an Antonio Alvarez de la Campa who was a relative as well.

That's all I know. It's been a challenge for me to trace back my roots.
I do find a lot of Alvarez de la Campa references on the Internet, connected to Asturias. Not enough information indeed.

Hoping that someone in this forum can provide some advise.
And if I find an Alvarez de la Campa through the forum, even better!

Regards,

Carlos
missredscarf
Posts: 1
Joined: Tue Aug 16, 2011 2:34 pm

Post by missredscarf »

Hi Carlos,
I live in the US. I remember my grandmother talking about her brother Atilano. She also lived in Pinar del Rio! Her name was Juana Maria Alvarez de la Campa. Thats makes us what?... Cousins??? WOW!
I have had an increasing interest to discover where my family comes from. It would be interesting to chat or talk to you!
Greetings,
Mairim :)
carmas
Posts: 5
Joined: Tue Sep 01, 2009 3:25 am
Location: Vancouver, B.C., Canada

Post by carmas »

Hi Mairim!

Hope you still check this site. You posted a reply in 2011, 2 years after my post.
I had given up on checking for answers! :)

Juana Maria Alvarez de la Campa was definitely my granpa Atilano's sister.
Just talked to my mom, she remembers the following:

Juana Maria was married to Francisco Avila.
They had two children: Filiberto and Raida (or Rayda).
So maybe your first or second last name is Avila?

In any case, so we are do not lose contact, my email address is ####

I live in Vancouver, Canada (west coast)

[Art: email addresses are not allowed in the forum due to concerns about spam.]
User avatar
Marta Elena Díaz García
Moderator
Posts: 374
Joined: Sun Sep 07, 2003 10:35 am
Location: Molleda. Corvera de Asturias

Información

Post by Marta Elena Díaz García »

Hola Carlos:
en este enlace puedes encontrar información sobre algunos "Alvarez de la Campa" que emigraron a Cuba.
Entre ellos está Alonso Alvarez de la Campa, que puede ser el pariente que mencionas. Los archivos están digitalizados, por lo que puedes encontrar hasta copia de la partida de bautismo.

http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/serv ... do=1859724

Estoy haciendo el arbol genealógico de mi familia y tengo algunos antepasados "Alvarzez de la Campa": Mi bisabuelo se llamaba José Alvarez de la Campa, mi tatarabuelo Benito Alvarez de la Campa y mi bis-tatarabuelo Juan Alvarez de la Campa. Por lo que he indagado son del Concejo de Castrillón (cerca de Avilés), de San Martín de Laspra.

Un saludo,
Marta
carmas
Posts: 5
Joined: Tue Sep 01, 2009 3:25 am
Location: Vancouver, B.C., Canada

Informacion: Alvarez de la Campa

Post by carmas »

Hola Marta!
Gracias por tu respuesta.
Pues parece que tenemos antepasados en comun :)

Mi madre menciona como parientes a los Alvarez de la Campa (descendientes de los que se establecieron en la ciudad de la Habana) por recuerdos de su infancia
(ella tiene ahora 82 an~os)

Mi abuela Maria nacio' en 1903, y se caso' (no tengo la fecha) con Atilano Alvarez de la Campa. Todo esto es en la ciudad de Pinar del Rio, al extremo oeste de la isla de Cuba.

Atilano tenia una hermana (Juana Maria Alvarez de la Campa)
(Por este forum me conecte' con una prima, nieta de Juana Maria)

Mi bisabuelo se llamaba Francisco Alvarez de la Campa, y mi bisabuela Regla Beune. Ellos vivian en el poblado de San Juan y Martinez, Pinar del Rio, Cuba.

Mi prima y yo comentabamos que tenemos una "generacion perdida". Pensamos que la informacion que falta es alguien descendiente de los Alvarez de la Campa que llegaron a la Habana alrededor de 1825. Pensamos que ese descendiente haya decidido establecerse en el oeste de la isla. Y esa es la parte que no hemos podido conectar.

Desgraciadamente el archivo civil del poblado de San Juan y Martinez se perdio' en un incendio hace muchos an~os, y no se ha podido establecer la conexion.

Muchas gracias por tu ayuda,
Saludos,
Carlos
User avatar
Marta Elena Díaz García
Moderator
Posts: 374
Joined: Sun Sep 07, 2003 10:35 am
Location: Molleda. Corvera de Asturias

More information

Post by Marta Elena Díaz García »

Hi, Carlos:

In a post in this Forum, "Expertdoctor" (Jose Antonio Rodriguez Menendez) wrote a lot about the Alvarez de la Campa family and its possible relationship with Pedro Menendez de Avilés, the governor of Florida.

Check it. Perhaps you find key information there.

Also, check a news that last december appeared about a Ricardo Zamora Álvarez de la Campa, from San Juan y Martínez. Perhaps this person is a relative.

www.eichikawa.com/2014/12/entrevista-a- ... beria.html

www.guerrillero.cu/index.php/variados/6 ... a-el-ebola

Saludos,
Marta
carmas
Posts: 5
Joined: Tue Sep 01, 2009 3:25 am
Location: Vancouver, B.C., Canada

Post by carmas »

Gracias Marta!
User avatar
Art
Site Admin
Posts: 4489
Joined: Mon Feb 17, 2003 4:50 am
Location: Maryland

Post by Art »

¡Hola, Marta! It's great to see you on the forum.
I've added a link to your message and fixed the one that was there.
Galvarez
Posts: 1
Joined: Wed Apr 25, 2018 5:53 pm

Post by Galvarez »

My name is Gipsy J. Alvarez de la Campa. I’m 31 and I live in Madison, WI. My dad is Osvaldo Alvarez de la Campa and he lives in Miami... he was named after his father.

We are originally from Holguin, Cuba.

I don’t know much about the family but I do know that we are directly related to the medical student who was executed in the 1800s, Alonso Alvarez de la Campa.

It may be helpful to look up names like Cecilia Alvarez de la Campa, Osvaldo Alvarez de la Campa, Alonso Alvarez de la Campa. Also, Roberto Alvarez de la Campa.

I’ve never been able to trace my family tree but I do know that we are only one family.
Post Reply

Return to “Genealogy - Genealogía”