Entrugues frecuentesEntrugues frecuentes          BuscarBuscar          MiembrosMiembros          Grupos d'UsuariosGrupos d'Usuarios    RexistraseRexistrase 
 PerfilPerfil          Entre pa ver los sus mensaxes privaosEntre pa ver los sus mensaxes privaos          ConectaseConectase          
Juan Noriega en Méjico

 
Publicar nueu tema   Responder al tema    Índiz del foro de la migración astur-americana -> Immigrant Stories - Historias inmigrantes
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaxe
Ramón Sordo Sotres



Rexistrau: 06 Och 2015
Mensaxes: 90
Llugar: Llanes

MensaxePublicao: Vie Avi 23, 2016 6:29 am    Asuntu: Juan Noriega en Méjico Responder citando

JUAN NORIEGA EN MÉJICO

Pueblos de Europa no vengáis a América joi un llibru sacáu en Méjico en 1876 que no jablaba bien de los mejicanos. Na páxina 401 saca una hestoria de un tal Juan Noriega, que no sé quién era pero probablemente un indianu de Llanes, y el casu e que nun exemplar del llibru jallé anotada la réplica d'esi Juan Noriega, agregu que nos trai razones interesantes de la batalla de Tacubaya (1859) y de la segunda intervención francesa en Méjico.
Meto equí semeyas d'esa páxina pero como no va entendese bien, trascríbolo tamién:







"Hace algunos años, el español Don Juan Noriega fué preso por los revolucionarios y obligado a robar, pistola en mano, á sus mejores amigos".
Y, tien que ser Juan Noriega mesmu, escrebió a mano:

(no es cierto,) y, sí lo es que fui preso por el g[ene]ral Yniestra que me dejó libre desp[u]é[s] de entregarle 50 mulas de carga q[u]e se perdieron en la accion de Tacubaya ganada por Marquez pero en las mu[¿chas?] veces que fui preso no me obligaron a lo que dice.
Cierto
Fuí 26 veces preso y sacado de la hacienda de Solís herido, robado y dejado por muerto y como preso presencié la famosa batalla de S. Canales en el Carrizal contra 11 soldados franceses en la Diligencia que fue batida por 600 de Tamaulipas.

Ramón
Tornar arriba  
Art
Site Admin


Rexistrau: 17 Feb 2003
Mensaxes: 4498
Llugar: Maryland

MensaxePublicao: Vie Avi 23, 2016 2:20 pm    Asuntu: Responder citando

Vaya. ¡Qué historía debe tener Juan Noriega!

Gracias, Ramón, ¡y feliz navidad!
Tornar arriba  
Ramón Sordo Sotres



Rexistrau: 06 Och 2015
Mensaxes: 90
Llugar: Llanes

MensaxePublicao: Sab Avi 24, 2016 5:20 am    Asuntu: Responder citando

¡Gracias igualmente!
Estoy intentando descubrir quién era Juan Noriega, pero en el concejo de Llanes fueron unas cuantas las personas así llamadas, sospecho que era del pueblo de Cue, donde ya averigüé que en el siglo XIX vivió más de uno con ese nombre y apellido.
Aún faltan muchas vidas indianas por relatar en municipios como Llanes, sin embargo en el vecino de Ribadedeva se interesan más por historiar esa parte tan importante de nuestro pasado.
Ramón
Tornar arriba  
Jasm



Rexistrau: 28 Pay 2015
Mensaxes: 305
Llugar: Asturias

MensaxePublicao: Sab Xin 07, 2017 6:27 am    Asuntu: Responder citando

Le deseo suerte en su investigación, porque en es época hubo varios Juan Noriega en México, incluso uno era Teniente Coronel.
Tornar arriba  
Mostrar mensaxes de anteriores:   
Publicar nueu tema   Responder al tema    Índiz del foro de la migración astur-americana -> Immigrant Stories - Historias inmigrantes Toles hores son GMT - 4 Hores
Páxina 1 de 1

 
Dir a:  
Pue publicar nueos temes n'esti foru
Nun pue responder a temes n'esti foru
Nun pue editar los sus mensaxes n'esti foru
Nun pue esborriar los sus mensaxes n'esti foru
Nun pue votar en encuestes n'esti foru

Site design & hosting by

Zoller Wagner Digital Design