Ramón Sordo Sotres
|
Posted: Fri Feb 24, 2023 4:50 am Post subject: El Picu l'Arbolín |
|
|
EL PICU L’ARBOLÍN
Sábese bien que n'asturianu el masculín úsase muchas veces de diminutivu, y por ello un ventanu y un furgonetu son más chicos y menos curiosos qu’una ventana y una furgoneta.
Esti asuntu val tamién pa la pallabra picu, un sitiu del monte o de las oriellas de la mar qu’e muchu más chicu qu’una pica, lo que podemos ver en muchos topónimos, como El Picu, dos llugares que son bien roínos, unu de Pimiango (Ribadeva) y otru d'El Traviesu (Llanes, dichu en Porrúa).
O como el Picu l'Arbolín, una cuchellina d'unos 487 metros d’altu que ta nel cumbre que tien al norte el pueblu d'Oliciu y al mediudía el de Llueves, los dos del conceyu Cangues. Esos 487 metros son solu unos 5 o 6 más altos qu'el jorcáu que pel poniente desapártala de la Peñe l'Ornia. Llámase el Picu l’Arbolín ellí, a lo menos según mi dixo el vecín d'El Rigüetu, un barriu d'Oliciu del que se ve bien, que los de Llueves y otros d'Oliciu llaman el Picu l'Arbolín a una cuesta que ta más al saliente (o una cueste, como llaman muchu nos pueblos de Cangues).
Pero onde yo digo que mi dixo esi vecín d'El Rigüetu e un picu y no una cuesta, igual que nel mesmu conceyu el Picu Comeya, cerca de los Llagos d'Enol, tien tamién mui pocu d'altu.
Ramón, 24 de jebreru de 2023 |
|