Orxenomescos y mariniegos

People, history, places, resources, & more.<br>
El pueblo, historia, lugares, recursos, & más.

Moderators: mariamatoyos, Moderators

Post Reply
Ramón Sordo Sotres
Posts: 127
Joined: Tue Oct 06, 2015 4:49 am
Location: Llanes

Orxenomescos y mariniegos

Post by Ramón Sordo Sotres »

ORXENOMESCOS Y MARINIEGOS

  Ello qu’el profesor Xaverio Ballester alcontró (y sacó en 2002 na revista Palaeohispanica) rasgos que no eran indouropeos en nombres de pueblos, presonas, sitios y dioses ástures y cántabros calteníos en llábanas y llibros de va dos milenios.
   Unu d'ellos e el grupu consonánticu –SC- n‘orgenomescos (que, n’asturianu, hoi diríase orxenomescos), el nombre d’una tribu que vivía al saliente del ríu Sella (o Seya), grupu qu’apaez más d’una vez en bases etnonímicas n’ibéricu pero no na so versión llatina o griega: -(S)KEN [¿un xenitivu plural?], relación que pame se podría aplicar tamién, ente otros, al nombre mesmu de vascones. 
  Pienso que la raíz ORG- podría enrestrase col sardu orga, orghe (poza pa nadar, surtidor, juente), con Urtx, un pueblu de Xerona con una juente nombrada y escritu Urgi en tiempu medieval, y con dellos ríos Org- en Francia y Italia.
   Orgenomesci sería entós un xentiliciu sacáu de la mar, asemeyáu a como los de Cabrales (y pue que los de Peñamellera tamién) llámanmos hoi a los de Llanes: mariniegos. Llámanlo tamién a los vecines d’un pueblu como El Mazucu, que ta metíu nel monte pero que pertenez al conceyu de Llanes.
   Esto que digo e conxetural, claru, pero elo muchu más la explicación céltica corriente que mos llama ‘embriagaos na matanza’.

   Ramón 
Post Reply

Return to “About Asturias - Sobre Asturies”