marxinar l'asturianu tien consecuencies

Vocabulary & grammar of Asturian & Bable, comparisons with Castilian.<br>
Vocabulario y gramática de asturianu y bable, comparaciones con castellano

Moderator: Moderators

Post Reply
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm

marxinar l'asturianu tien consecuencies

Post by astúricu »

La televisión pública TPA nun algama nin el 2% d’audiencia





La prohibición d’emitir en llingua asturiana fai que los asturianos boicoteen esti nuevu canal de tv



El nuevu canal de televisión asturianu TPA nun para de recibir ataques y males noticies llueu de la so llarga puesta en furrulamientu. Lo que per vente años consideróse polos políticos del psoe como un derroche de dineru agora vese como un instrumentu políticu p’algamar el poder, pero a costa d’un descomanáu despilfarru de medios y nulos resultaos d’audiencia que nun algamen nin al dos por cientu de l’audiencia asturiana. Les causes d’esti desinterés pol canal astur hai que buscales yá dende un entamu nos escándalos surdíos na contratación del personal, nel nomamientu de los sos altos cargos vinculaos al círculu del presidente Areces, la nula esperiencia profesional del so director Pérez Ornia (un antigu sacerdote apuntáu a la nueva órbita de los cargos del psoe), la probibición de la llingua asturiana dende’l comienzu de la puesta en marcha de la canal, la incompetencia llingüística del so personal y reporteros, munchos d’ellos non-asturianos, y enfin resultáu d’ello ye un boicó de los asturianos al nuevu canal públicu y un constante ataque destructivu por parte de los asturianos más defensores de la llingua asturiana que ven cómo los políticos y los periodistes a les sos órdenes vulneren con despreciu’l propiu Estatutu d’autonomía asturianu qu’obliga a los medios de comunicación a emitir en bable. Dos de cada trés asturianos apoyen la oficialidá del asturianu y el distanciamientu ente lo que quier el pueblu y lo que quieren los políticos ye cada vez mayor, nesti casu según toles encuestes el Pueblu Asturianu desearía un canal públicu qu’emitiera básicamente en llingua asturiana según diz l’Estatutu. El canal TPA boicotea y marxina la llingua asturiana por siguir órdenes polítiques y llueu d’ello, los ciudadanos asturianos y asturianes deciden marxinar al canal TPA de les sos vides condergándolu a un vergoñosu 1% d’audiencia.
User avatar
ayalgueru
Moderator
Posts: 107
Joined: Sat Jan 01, 2005 2:31 pm
Location: Hong Kong
Contact:

Post by ayalgueru »

y eso ye porque nun usen la llingua asturiana verda ? si falaren asturianu tuvieran munchas audiencia ?

va ser mas bien porque los sos programes son :arrow: :roll: quicias non lo que quieren les audiencies

saludinos
-------------------------

and the reason being they do not use asturian language right ? i wish that was the case mate.

I tend to believe that the fact is that the programs are utter :roll: erm low quality and as a result people do not watch them

regards
splish-splash
the cat washes in the river...
spring rain
Isaa Kobayashi (1816)
User avatar
Eli
Moderator
Posts: 308
Joined: Wed Mar 30, 2005 8:00 pm
Location: Luray, VA. US

Post by Eli »

Cual es la diferencia entre " asturianos y asturianes "?
User avatar
Art
Site Admin
Posts: 4490
Joined: Mon Feb 17, 2003 4:50 am
Location: Maryland

Post by Art »

Eli wrote:[trans. Art] What is the diferrence between "asturianos y asturianes"?
Oh! Oh! I got one!

"... los ciudadanos asturianos y asturianes...." means "Asturian male and female citizens." In Asturian, feminine nouns and adjectives that end with -a tend to change to -es in the plural. The masculine tend to go from -u to -os. There are exceptions, of course.

-------------
Eli wrote:Cual es la diferencia entre " asturianos y asturianes "?
¡Anda! ¡Sé uno!

"... los ciudadanos asturianos y asturianes...." signfica los ciudandos asturianos y asturianas. En asturianu, los substantivos y ajectivos femininos que terminan con -a tienden a cambiar a -es. Los masculinos tienden cambiar de -u a -os. Hay excepciones, por supuesto.
User avatar
Eli
Moderator
Posts: 308
Joined: Wed Mar 30, 2005 8:00 pm
Location: Luray, VA. US

Post by Eli »

Y claro! eso tiene sentido, no se me ocurrio porque estaba pensando en terminos geopoliticos en vez de linguisticos.... pucha que pa' que te cuento...

gracias
---------

Of course! that makes sense, it didn't occur to me because I was thinking in geoplitical terms instead of linguistic.... I tell ya what...

thanx
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm

Post by astúricu »

N'asurianu tendría más audiencia pero inda tendría más si foren otros políticos los que llevaren esa televisión que ta toa manipulada dende un entamu. Esos mesmos políticos que manipulen la información son los mesmos que manden que se marxina l'asturianu.
Fai falta xubilar a toa una xeneración de políticos (mesmo del pp que del psoe) pa qu'Asturies alite y salga p'alantre, con estos impresentables nun hai nada que facer.
Post Reply

Return to “Asturian & Bable - Asturianu y bables”