Mas fotos del temporal

Discussion of photos in the AsturianUS.org photo album pages.<br>
Discusión de fotos en las páginas del álbum de fotos de AsturianUS.org.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Mafalda
Posts: 257
Joined: Fri Nov 04, 2005 4:55 am
Location: España

Mas fotos del temporal

Post by Mafalda »

Para los que conozcais Cudillero, San Juan, Tazones, Gijón... ¡ impresionante !
http://mas.lne.es/galeria/galeria.php?foto=4855
Last edited by Mafalda on Thu Apr 05, 2007 5:32 pm, edited 1 time in total.
"Comienza tu día con una sonrisa, verás lo divertido que es ir por ahí desentonando con todo el mundo."
Mi amiguita Libertad ________Image
User avatar
Mafalda
Posts: 257
Joined: Fri Nov 04, 2005 4:55 am
Location: España

Cudillero despues del temporal

Post by Mafalda »

Esti pueblu ye muy duru.....
Image
Como si no le hubiera pasado la ola por encima.....
Image
En la pescaderia de la plaza, encontramos oricios, percebes, calamares de potera, todo recien pescado, como siempre
Image
Y las terrazas, listas para el verano
Image
Last edited by Mafalda on Mon May 07, 2007 3:45 pm, edited 1 time in total.
"Comienza tu día con una sonrisa, verás lo divertido que es ir por ahí desentonando con todo el mundo."
Mi amiguita Libertad ________Image
User avatar
Terechu
Moderator
Posts: 1540
Joined: Tue Jun 24, 2003 4:43 am
Location: GIJON - ASTURIAS

Post by Terechu »

Qué pasada de fotos, Mafalda. La verdad es que desde que todo el mundo tiene cámara digital, se están recogiendo imágenes muy impactantes de los temporales en cualquier momento y en cualquier rincón de Asturias. Si os fijáis, las fotos de la galería de imágenes de LNE son todas aportadas por lectores.
----------------------------------------------------
Those are some awsome photos, Mafalda! Lately, since almost everybody has a digital camera, there are very high impact images of gale storms in Asturias, taken any time and even in remote areas.
If you noticed, the photos of LNE's gallery have all been sent in by readers.
User avatar
Ron Gonzalez
Posts: 377
Joined: Thu Nov 25, 2004 8:08 pm

Post by Ron Gonzalez »

Hola Mafalda
Your photos are wonderful ,did you take them?
User avatar
Mafalda
Posts: 257
Joined: Fri Nov 04, 2005 4:55 am
Location: España

Post by Mafalda »

Lo cierto es que no, Ron, son de la novia de mi hijo, como veis es una artista, fue un dia en familia muy bonito, y fueron ellos los que hicieron fotos.
Last edited by Mafalda on Mon May 07, 2007 3:52 pm, edited 1 time in total.
"Comienza tu día con una sonrisa, verás lo divertido que es ir por ahí desentonando con todo el mundo."
Mi amiguita Libertad ________Image
User avatar
Bob
Moderator
Posts: 1772
Joined: Mon Feb 24, 2003 3:54 am
Location: Connecticut and Massachusetts

Post by Bob »

Mafalda, the photos are beautiful. Whichever of your kids or their partners who made the photos have a good sense of beauty and visual rhythym (the umbrella photo, for example).

The sea urchins (orizios, erizos) reminds me of a story my uncle tells about visiting Asturias with my grandfather. While they were talking on the beach near La Peñona, my grandfather scooped some up, broke one open and offered the roe to my uncle, very excited to have rediscovered what he ate in in youth (He left Salinas for the EEUU in 1913).

I noticed there were two colors of sea urchin, green and purple. Are they the same species? More importantly, do they taste the same?
User avatar
Gelaz
Posts: 31
Joined: Sat Oct 07, 2006 6:27 pm
Location: AVILES (Asturias)
Contact:

Post by Gelaz »

Muy buenas las fotos, Mafalda y apetitosas.... Y además en un típico día asturiano (al menos de los de antes), con su cielo completamente nublado.
User avatar
Mafalda
Posts: 257
Joined: Fri Nov 04, 2005 4:55 am
Location: España

Oricios

Post by Mafalda »

Ron: ciertamente, la foto de las sombrillas tambien es mi favorita, es de la novia de mi hijo, le diré lo que opinaste de ella.
En la foto se aprecian dos colores de oricios, como dices, yo creo que hay al menos otros dos: negro-azabache y grisaceo, pienso que son todos de la misma especie, a mi, al menos todos me saben igual de ricos :lol:, son un autentico manjar, crudos, cocidos, el caviar de oricios, los revueltos...mmm...¡que ricos! :wink:

-------------------------------
Translated by Bob

Ron: Certainly, the photo of the sunshades [umbrellas] is also my favorite, and was taken by my son's fiancee, I'll let her know what you think. There are two colors of sea urchin in the photos, as you said, but I think there are at least two others: jet black and greyish, I think they are all the same species, to me, at least they are equally delicious. :lol:, They are a flavorful dish, raw, cooked, the caviar of seas urchins, scrambled with eggs...mmm...¡how good! :wink:
"Comienza tu día con una sonrisa, verás lo divertido que es ir por ahí desentonando con todo el mundo."
Mi amiguita Libertad ________Image
Post Reply

Return to “Our Photo Album - Nuestro álbum de fotos”