Morrió Juan Ambou

Write about your favorite Asturian<br>
Escriba de un asturiano favorito

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
argayu
Posts: 86
Joined: Tue Mar 16, 2004 8:09 am
Location: Mieres del Camín
Contact:

Morrió Juan Ambou

Post by argayu »

JUAN AMBOU: LA COHERENCIA D`UN COMUNISTA

El pasáu dos de xinero los militantes del Partíu Comunista de los Pueblo d`España (PCPE) recibímos un güelpe per duru. El nuesu camarada Juan Ambou morrió en Saltillo (Méjico) a los 96 años.
Juan Ambou, asturianu d`adopción, xugó un papel cabezaleru na Revolución d`Ochobre de 1.934, fundando n`Uviéu el Soviet l`Argañosa y compartiendo files cola so collacia Aida de Lafuente.
Tres el güelpe facista de xunetu de 1.936, Juan destacose pola su coherencia na aplicación la política`l Partíu Comunista, amarrándose xunto a la clas obrera asturiana en defensa la II República escontra`l facismo. La so entrega revolucionaria llevolu a formar parte`l Conseyu Rexonal y, posteriormente, del Conseyu Soberanu d`Asturies y Lleón comu Responsable d`Istrución Pública.
En 1.968 el PCE de Carrillo conderga la intervención soviética en Checoslovaquia, y entama nel Partíu la era del antisovietismu que finará agospiando al PCE na llamarga`l reformismu y el revisionismu. Juan Ambou, xunto a los camaraes Eduardo García, Agustín Gómez, Higinio Canga y dempués Enrique Lister, deciden defrender los pegoyos marxistes – leninistes y furen un PCE a la deriva creyando`l PCE (VIII – IX Congreso), demientres Lister funda el PCOE.
En 1.977, col su partido illegalizáu, participa n`Asturies n`autos de sofitu a la Unidad Regionalista, y en 1.979 ye tiesta la candidatura al Congresu promovida pol PCE (VII – IX) y el PCTA, que posteriormente se fusionariense nel PCEU.
La defrensa la xunidá los comunistes na base a la ideoloxía marxista – leninista, llevó a Juan Ambou a participar en 1.984 nel Congresu Xunidá del que ñaz el Partíu Comunista de los Pueblos d`España, Congresu que foi l`entamu la reconstruición del movimientu comunista n`España. Juan foi elexíu miembru`l Comité Central del PCPE, del que formaría parte comu miembru honoríficu fasta`l su finamientu.
Fasta l`entamu los años 90, Juan tornaba a Asturies pa participar nel 1º de Mayu y, a pesar la edá, mantién dende`l so esiliu en Méjico una fondera collaboración col el Partíu de los Comunistes Mejicanos.
Agora camarada Ambou, cuando`l tu Partíu disponse a cellebrar los Aniversarios de la proclamación de la II República, del Frente y del Exércitu Popular, la tu coherencia y entrega comunista tá más viva y presente que nunca. Güei, cuandu la bandera tricolor ye empuñá nueamente con fuercia por estayes xorrecientes del pueblu, cuandu`l PCPE avanza a la ofensiva facia`l so VIII Congresu medrando y perfilando el proyeutu revolucionario que tién de conducir al nuesu pueblu a la República Socialista, el to exemplu cobra para nós nuees dimensiones.
No sedrás homenaxeáu poles clases dominantes, tampoco polos traidores y arribistes. De xuru nun mantendrá viva la to mémora nenguna cai d`Uviéu, nin sedrás nomáu “doctor honoris causa” comu dellos que prefimos nun mentar. La razón ye per cenciella, dime quien t`homenaxea y direte quién fuisti y a quién serviste.
Ensin embargo camarada, el to exemplu mantendrase vivu na mémora la clas obrera y del pueblu al qu`ufiertasti la to vida de revolucionariu. En ca nuea batalla, en ca nuea trinchera, el PCPE mantendrá al altor les banderas roxes con la foz y el martiellu qu`allumaron la to vida de comunista.
Camarada Juan Ambou, el to Soviet l`Argañosa continúa vivu nel coral de la organización de Uviéu`l PCPE. Nun se trata d`una despedida, tratase de un fasta siempres, pues ensin dubia reencontraremonos contigu na victoria.
Gracies pol to exemplu, gracies pola to inquebrantable defrensa`l marxismu – leninismu, gracies pol to llegáu camarada. Descansa en paz y nun dubies que habrá una III República, pues güei, comu ayeri, mañana y siempres: ¡Nun Pasarán! ¡Pasaremos!




Nel nome`l Comité Comarcal d`Uviéu`l PCPE.
--------------------------------------------------------------------------------------
JUAN AMBOU: LA COHERENCIA DE UN COMUNISTA

El pasado dos de enero los militantes del Partido Comunista de los Pueblo de España (PCPE) recibíamos un duro golpe. Nuestro camarada Juan Ambou había muerto en Saltillo (Méjico) a los 96 años.
Juan Ambou, asturiano de adopción, jugó un destacado papel en la Revolución de Octubre de 1.934, fundando en Oviedo el Soviet de la Argañosa y compartiendo filas con su amiga Aida de Lafuente.
Tras el golpe fascista de julio de 1.936, Juan se destacó por su coherencia en la aplicación de la política del Partido Comunista, combatiendo junto a la clase obrera asturiana en defensa de la II República contra el fascismo. Su entrega revolucionaria le llevó a formar parte del Consejo Regional y, posteriormente, del Consejo Soberano de Asturias y León como Responsable de Instrucción Pública.
En 1.968 el PCE de Carrillo condena la intervención soviética en Checoslovaquia, y comienza en el Partido la era del antisovietismo que terminará enfangando al PCE en el pantano del reformismo y el revisionismo. Juan Ambou, junto a los camaradas Eduardo García, Agustín Gómez, Higinio Canga y posteriormente Enrique Lister, deciden defender los principios marxistas – leninistas y abandonan un PCE a la deriva creando el PCE (VIII – IX Congreso), mientras Lister funda el PCOE.
En 1.977, con su partido ilegalizado, participa en Asturias en actos de apoyo a la Unidad Regionalista, y en 1.979 encabeza la candidatura al Congreso promovida por el PCE (VII – IX) y el PCTA, que posteriormente se fusionarían en el PCEU.
La defensa de la unidad de los comunistas en base a la ideología marxista – leninista, llevó a Juan Ambou a participar en 1.984 en el Congreso de Unidad del que nace el Partido Comunista de los Pueblos de España, Congreso que supuso el inicio de la reconstrucción del movimiento comunista en España. Juan fue elegido miembro del Comité Central del PCPE, del que formaría parte como miembro honorífico hasta su fallecimiento.
Hasta principios de los años 90, Juan regresaba a Asturias para participar en el 1º de Mayo y, a pesar de la edad, mantiene desde su exilio en Méjico una estrecha colaboración con el Partido de los Comunista Mejicanos.
Ahora camarada Ambou, cuando tu Partido se dispone a celebrar los Aniversarios de la proclamación de la II República, del Frente y del Ejército Popular, tu coherencia y entrega comunista está más viva y presente que nunca. Hoy, cuando la bandera tricolor es empuñada nuevamente con fuerza por sectores crecientes del pueblo, cuando el PCPE avanza a la ofensiva hacia su VIII Congreso creciendo y perfilando el proyecto revolucionario que ha de conducir a nuestro pueblo a la República Socialista, tu ejemplo cobra para nosotros nuevas dimensiones.
No serás homenajeado por las clases dominantes, tampoco por los traidores y arribistas. Seguramente no mantenga viva tu memoria ninguna calle de Oviedo, ni serás nombrado doctor honoris causa como otros que preferimos no mentar. La razón es bien sencilla, dime quién te homenajea y te diré quién has sido y a quién has servido.
Sin embargo camarada, tu ejemplo se mantendrá vivo en la memoria de la clase obrera y del pueblo al que entregaste tu vida de revolucionario. En cada nueva batalla, en cada nueva trinchera, el PCPE mantendrá en alto las banderas rojas con la hoz y el martillo que iluminaron tu vida de comunista.
Camarada Juan Ambou, tu Soviet de la Argañosa continúa vivo en el corazón de la organización de Oviedo del PCPE. No se trata de una despedida, se trata de un hasta siempre, pues sin duda nos reencontraremos contigo en la victoria.
Gracias por tu ejemplo, gracias por tu inquebrantable defensa del marxismo – leninismo, gracias por tu legado camarada. Descansa en paz y no dudes que habrá una III República, pues hoy, como ayer, mañana y siempre: ¡No Pasarán! ¡Pasaremos!



Comité Comarcal de Oviedo del PCPE.
Anastasia
Posts: 125
Joined: Tue Mar 08, 2005 2:41 pm
Location: Asturias

Post by Anastasia »

..............
Last edited by Anastasia on Wed Jul 16, 2014 10:10 am, edited 1 time in total.
User avatar
argayu
Posts: 86
Joined: Tue Mar 16, 2004 8:09 am
Location: Mieres del Camín
Contact:

Post by argayu »

Ye'l mio tiu bisagüelu, padrín de mio güela, comunista, fusiláu polos facistes xuntos a les muries del cementeriu d'Uviéu ya enterráu na so fosa común.


Es mi tío bisabuelo, padrino de mi abuela, comunista, fusilado por los fascistas junto a las paredes de del cementerio de Uviéu y enterrado en su fosa común.

----------------------------------------
Translated by Bob

He is my great great uncle, the godfather of my grandmother, a communist, shot by the fascists by the walls of the cemetery of Oviedo and buried in a mass grave.
User avatar
Art
Site Admin
Posts: 4490
Joined: Mon Feb 17, 2003 4:50 am
Location: Maryland

Post by Art »

¿Cómo se llamaba?
------------------
What was his name?
User avatar
argayu
Posts: 86
Joined: Tue Mar 16, 2004 8:09 am
Location: Mieres del Camín
Contact:

Post by argayu »

Jesús Fernández, "el Chato", pue vese el so nome na placa del cementeriu civil d'Uviéu, ente los fusilaos el 23 de Xunu de 1938.


Jesús Fernández, "el Chato", pude verse su nombre en la placa del cementeriu civil de Uviéu, entre los fusilados el 23 de Junio de 1938.


--------------------------------------
Translated by Bob


Jesús Fernández, "el Chato", his name can be seen on the plaque at the town cemetery at Oviedo, among those shot on June 23, 1938.
Anastasia
Posts: 125
Joined: Tue Mar 08, 2005 2:41 pm
Location: Asturias

Post by Anastasia »

..............
Post Reply

Return to “Asturian Hall of Fame - Sala de fama asturiana”