Acusen al canal TPA de burllase de los asturianos

Vocabulary & grammar of Asturian & Bable, comparisons with Castilian.<br>
Vocabulario y gramática de asturianu y bable, comparaciones con castellano

Moderator: Moderators

Post Reply
astúricu
Posts: 164
Joined: Sat Jun 28, 2003 12:39 pm

Acusen al canal TPA de burllase de los asturianos

Post by astúricu »

Acusen a la TPA de burllase de los asturianos



La nueva televisión pública TPA, controlada pol goviernu asturianu, nun dexa de recibir constantes acusaciones y quexes de telespectadores y asociaciones sobre les abondes faltes de respetu a los asturianos y asturianes que s’amuesen nos sos programes, en forma de chancies de mal gustu, burlles y desprecios a la llingua asturiana, a la cultura d’Asturies y a la toponimia asturiana que suelen vese n’espacios d’esta cadena pública. Les continues espresiones, comentarios o supuestos chistes de presentadores y reporteros llegaron a pasar de bromes de mal gustu a considerase serios insultos a los elementos identificadores de la nacionalidá asturiana como son la llingua propia, la cultura propia y la toponimia asturiana, actitú que llegó a ofender a abondos ciudadanos hasta tal nivel que llevó a facer denuncies ante los mesmos muérganos oficiales de la mentada televisión gubernamental TPA. Abondos contrataos por esti canal proceden de Madrid y d’otres partes d’Hespaña polo que la desconocencia de la llingua y la cultura astures nun-yos da derechu a reíse, burllase o chanciase d’ella yá qu’ello forma parte del patrimoniu de tolos asturianos y asturianes, y que si pa elllos dellos comentarios suelen paece-yos “prestosos” pa la mayoría de los ciudadanos d’Asturies nun lo ye o llega ser yá cafiante ya insultante. Ente los comentarios y chancies de mal gustu emitíos pola canal TPA, vióse por exemplu cómo dellos reporteros facíen burlla de topónimos y nomes de llugar d’Asturies qu’intentaben facer broma camudando delles lletres de los mesmos pola lletra U. Otros comentarios de la TPA lliteralmente reíense de La Foz de Morcín cola chancia de “cómo puede alguien vivir en un lugar con este nombre?” dicho too ello en castellanu. Hai que recordar que la llingua asturiana sigue prohibida en TPA por órdenes polítiques del presidente asturianu Álvarez Areces que nomó prácticamente a deu al director xeneral del ente públicu, Pérez Ornia qu’entamó la so carrera profesional en Cangas como sacerdote católicu. Los defensores de los espectadores recomienden que cuando sientan dalgún comentariu, xirigoncia o noticia que faiga otra vegada burlla o menospreciu de la llingua y cultura de los asturianos y asturianes que faigan por llamar y echa-y les culpes de les ofenses a los responsables asturianos de los programes en custión ya inclusu que culpen de too ello al director xeneral Pérez Ornia, llamando directamente a los estudios de Xixón a través del teléfonu de la cadena pública que ye 985185900 meyor que per emails.
User avatar
Terechu
Moderator
Posts: 1540
Joined: Tue Jun 24, 2003 4:43 am
Location: GIJON - ASTURIAS

Post by Terechu »

Astúricu, por qué no atacas a todos los canales locales de Asturias que son una vergüenza en general?
Supongo que los sueldos que pagan no serán los adecuados para fichar a gente de talento, y aunque hay algunos programas bastante aceptables (los "telediarios" de TPA son precisamente los más serios) en general la programación es para oligofrénicos.
Me ofende particularmente la manera de hablar estilo "Barrio Sésamo" que emplean algunas "periodistas" cuando hablan con ancianos, como si estuvieran hablando con niños tontos.
En cuanto a Telegijón, no tengo palabras, unos no saben leer, otros no saben redactar, otros no se peinan y la imagen conjunta es más que lamentable.
Pero no olvidemos que Irene Alonso, que tampoco lee bien, llegó al Telediario de TVE Internacional.
User avatar
Berodia
Posts: 323
Joined: Sun Mar 14, 2004 1:28 pm
Location: Cabrales
Contact:

Post by Berodia »

El problema, a parte del hecho que la TeleTini la pagamos todos los asturianos, es que es fiel reflejo de lo que piensas en la Federación Socialista de Asturias. Agrupación de gente que quieren quitarse de encima lo rural, lo asturiano, lo paleto, vamos, el olor a cuchu, para parecerse a los de Madrid...


Saludos.
User avatar
ayalgueru
Moderator
Posts: 107
Joined: Sat Jan 01, 2005 2:31 pm
Location: Hong Kong
Contact:

Post by ayalgueru »

que quereis ye lo que hay ... :)

ni espanola ni asturiana. Televisiones publiques non gracies.

Non nel mi nome ni coles mis perres
--------

and what do you expect ? :)

Neither spanish nor asturian , state owed tv channels no thank you

Not on my name or with my tax money ...
splish-splash
the cat washes in the river...
spring rain
Isaa Kobayashi (1816)
User avatar
argayu
Posts: 86
Joined: Tue Mar 16, 2004 8:09 am
Location: Mieres del Camín
Contact:

Post by argayu »

Televisiones públiques como éstes, claro que non. Yo quiero una BBC.
User avatar
ayalgueru
Moderator
Posts: 107
Joined: Sat Jan 01, 2005 2:31 pm
Location: Hong Kong
Contact:

Post by ayalgueru »

pues yo non porque incluso la BBC tocame pagar 20 euros al mes de Licencia TV veola o non la veo.

------------

well I do not because I have to pay my TV licence for it for it whether I watch it ot not.
splish-splash
the cat washes in the river...
spring rain
Isaa Kobayashi (1816)
gabitones
Posts: 22
Joined: Tue Jul 18, 2006 7:32 am

Tele Asturiana

Post by gabitones »

Pos you sí creyo que ía necesaria una televisión pública n'Asturias, siempre que seya capaz de faer unos informativos más o menos independientes ya cumpla una función esparciendo la cultura propia ya deixando un poucu de voz a las minorías. Esto nun ía lo que tenemos agora, pero ía a lo qu'hai qu'arimase.
Nun puei deixase la información únicamente en manos del mercáu, porque si ía así, sólo sentiremos las noticias que-ys interesan a los grandes grupos de comunicación que, a la fin, son los que remanan tolos medios "independientes". La triste rialidá amuesanos que las televisiones públicas acaban siguiendo los mesmos intereses que las privadas: los del capital. Más que na, porque los gobiernos qu'escuyemos ca 4 anos sirven a esos intereses, más ou menos abiertamente.
You sólo quiero pensar que si, dalgún día, dalgún gobiernu fae daqué que vaiga ascontra las intocables l.leis del mercáu, vei poder defendese de tolos palos que-y van cayer de los medios "independientes".
User avatar
ayalgueru
Moderator
Posts: 107
Joined: Sat Jan 01, 2005 2:31 pm
Location: Hong Kong
Contact:

Post by ayalgueru »

<b>You sólo quiero pensar que si, dalgún día, dalgún gobiernu fae daqué que vaiga ascontra las intocables l.leis del mercáu, vei poder defendese de tolos palos que-y van cayer de los medios "independientes</B>


Digota una cosa , tas de norabona , el to suanyu ya se fizo realidad ,,, televiosiones en manes del gobiernu ya existen , de fechu toles publiques , daraste cuenta de ello.

Por cierto igual te presta esta tele publica ,, Alo presidente ! :D

http://www.telesurtv.net/v3/

Teles publiques ,, nel mio nome non. Nenguna.

saludos
splish-splash
the cat washes in the river...
spring rain
Isaa Kobayashi (1816)
gabitones
Posts: 22
Joined: Tue Jul 18, 2006 7:32 am

Post by gabitones »

Yá ves..., taba pensando precisamente nesi tipu de cousas, Ayalgueru. Telesur ía un exemplu de lo que quería dicir.
Supono pones l'enl.laz pa mustrame la "manipulación" de los medios que fae Chávez.
You, más bien, véolu como'l mou que tien la democracia venezolana de defendese de los outros medios. Paiceráte que tou diciendo una burricada ¿non?
Pa nun salime más del tema'l foru esplicándote la mieu opinión de cómo creyo que manipulan los grandes grupos mediáticos, si ties tiempu ya ganes, pues l.ler dalgún artículu d'estos so'l tema:

http://www.noticiasfrescas.net/431
http://www.rebelion.org/noticia.php?id=31862
http://www.rebelion.org/noticia.php?id=39390

Pa resumir la mieu idea:
Las cadenas de televisión privadas son empresas, remanadas polos sous dueños, los empresarios. Nengún empresariu vei ir ascontra los sous intereses mustrando las miserias d'un sistema (neoliberal, de l.libre mercáu, capitalista... como te preste l.lamalu) que lu sufita. Eso agora tampouco pasa colas televisiones públicas, porque los gobiernos tienen los mesmos intereses que'l capital, pero nun quiero pensar que, si dalgún día la democracia da outru estilu de gobiernu, nun podrá defendese de tolos ataques y manipulaciones que de xuru-y cayerán.

Ya falando de la TPA: nun me gusta'l sou estilu nin que deixe de l.lau l'asturianu, pero eso nun quier dicir que si se l.levara bien nun fora útil pa dar voz a muitas cousas que nun la puen tener nunca nos medios privaos.
Post Reply

Return to “Asturian & Bable - Asturianu y bables”