FAQFAQ          SearchSearch          MemberlistMemberlist          UsergroupsUsergroups    RegisterRegister 
 ProfileProfile          Log in to check your private messagesLog in to check your private messages          Log inLog in          
NOTICIES ASTURIES

 
Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> About Asturias - Sobre Asturies
View previous topic :: View next topic  
Author Message
astúricu



Joined: 28 Jun 2003
Posts: 166

PostPosted: Sun Feb 25, 2007 10:15 am    Post subject: NOTICIES ASTURIES Reply with quote

Nueva manifestación n’Uviéu pola enseñanza oficial del asturianu


Más de trés mil persones manifestáronse’l pasáu sábadu 17 de febreru del 2007 n'Uviéu en rempuesta a la convocatoria entamada poles organizaciones sindicales d'enseñanza CC.OO, FETE-UXT y SUATEA y la Xunta Pola Defensa de la Llingua asturiana, en reivindicación la retirada de la propuesta de decretu pal currículu d'educación primaria presentáu pola Conseyería d'Educación d’Asturies. Un día desagradable no meteorolóxico nun impidió la reivindicación de la presencia digna del asturianu na enseñanza. La propuesta orixinal d'Educación supón según la Xunta y los Sindicatos convocantes, convertir na práctica l'asignatura de llingua asturiana nuna optativa, quitándo-y l'estatus de matreria voluntaria que tien actualmente. Esta cuestión tuvo nel noyu de la protesta y centro los lemes de les pancartes de les organizaciones qu'asistieron a la convocatoria. El manifiestu final, lleidu por Esther Fonseca na Plaza la Escandalera, sorrayaba precisamente que "l'accesu al estudiu y conocimientu de la nuesa llingua ye un derechu reconocíu espresamente pola llexislación qu'ha ser respetáu y garantizáu" y facía referencia a como l'asignatura nun ha competir con otres. Les promeses del titular d'enseñanza, que se comprometió a rectificar el documentu orixinal, nun son abondo pa los sindicatos y la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana, que dulden de los términos en que vaya facese la rectificación y piden negociala directamente con Educación, una negociación que los sindicatos van diseñar nuna asamblea que va facese esti xueves 22 a les 18 hores nel Institutu Alfonso II d'Uviéu, xusto'l día enantes d'entrevistase col conseyeru con motivu del final del plazu d'alegaciones y suxerencies a la propuesta d'Educación. El testu final lleidu al final de la manifestación d'ayeri foi especialmente duru nesti sentíu, asegurando que les promeses de Riopedre son "mentira" y que "Más bien pensamos que foron cantos de serena pa evitar que nos movilizáremos". Nel manifiestu final de la protesta d'ayeri pidióse tamién un apueste p'abrir la posibilidá a que la llingua asturiana s'emplegue como llingua vehicular na enseñanza d'otres materies y pa que s'estabilice al profesoráu que la imparte. Asina, el testu lleídu na Plaza la Escandalera d’Uviéu llamentaba que "A ventiún años de la entrada del asturianu na enseñanza tovía nun pue usase como llingua vehicular p'aprender otres materies por más que sea la llingua materna de munchos escolinos" denunciando l'agraviu coles propuestes de creación de centros billingües, de los que "fala cada poco la Conseyería d'Eduación d’Asturies" y nos que "sabemos que nenguna d'eses dos llingües ye l'asturiana".
Dende les entidaes convocantes consideren qu'el futuru currículu educativu ha garantizar la non competencia de l'asignatura con otres materies, sean o non curriclares. Los escolinos y escolines que tengan padres o tutores qu'escueyan nun cursar l'asignatura de Llingua Asturiana —o Gallego-Asturianu na zona más occidental— han recibir la debida atención educativa, pa que la escoyeta d'una o otra opción nun suponga discriminación nenguna. Esa atención en nengún casu ha llevar al aprendizaxe de contemos curriculares nin asociaos a cualquier área de la etapa, como asina recueye la Llei d'Usu del Asturianu nel so artículu 10, apartáu 3: "...Pa los que lo escueyan, el so aprendimientu o usu nun podrá torgar que reciban la mesma formación y conocimientos n 'igualdá de condiciones que'l restu l'alumnáu."




Denuncien un escándalu políticu alrodiu del negociu del CD de Les Noticies y Alvarez Areces


La denuncia fecha per internet de los estraños negocios realizaos entre’l PSOE cola adxudiación a deu al grupu Ámbitu-L´Aguañaz y al papel qu’esi grupu xuega a través del so órganu de propaganda, el selmanariu Les Noticies, nel apaciguamientu de les tensiones manifestaes durante los últimos tiempos ente’ll Gobiernu y los sectores asturianistes que preconizen la oficialidá del asturianu, coles manifestaciones encabezaes pola La Pita de la Xunta Pola Defensa dela LLingua, un personaxe que amoria al presidente, que nel llau escuru de la so personalidá administra con mui mal talante la so conocida ausencia de sentíu del humor, lo que lu lleva a ser mal tomáu ante cualquier crítica o parodia, lo que lu fai conducir darréu a los tribunales a too aquello que-y moleste, inda a riesgu de salir malparau en los mesmos, como sucedió con esti movimientu y con otros munchos críticos con so xestión, a lo llargo de la so dilatada vida política. Precisamente y como culminación del tratu y de las relaciones entre Ls Noticies-Ämbitu y el Gobiernu, estaba prevista para esta semana la presentación en Mieres de una operación que agrupa a un reducido número de los escritores que pertenecen a la cuadra asturianista del Grupo Bello-Bande-Les Noticies, agrupados por Ana Rosa Migoya en un contenedor oficialista e institucional destinado a sustituir a la Academia de la Llingua Asturiana, en su papel estatutario, para así contar con un grupo afín y propio de "intelectuales asturianistas" del régimen, que hagan de coro político a la Dirección General de Política Llingüística que dirige Ramón d´Andrés, un hombre de IU y Francisco Javier García Valledor, que en este asunto permanece sospechosamente tranquilo, realizando declaraciones de distanciamiento, que revelan su implicación de fondo en una operación que aparentemente es de lo más insultante para su Consejería, que como él mismo declaró, ha sido ninguneada en la operación del disco para emigrantes. En realidad, la FSA el Gobierno de Areces y la cúpula de IU, están trabajando juntos en una operación de gran calado político, que busca a la desesperada la neutralización del asturianismo político de izquierdas, ante la evidencia de las encuestas de las que dispone Ferraz, que colocan al ejecutivo en el alero ante la posibilidad de una victoria electoral del Partido Popular en las elecciones autonómicas, por lo que se podría decir, sin temor alguno a equivocarse, que en las operaciones que se están financiando desde la Consejería de Cultura con editores y escritores hostiles a la Academia de la Lllingua, se trabaja en la desactivación de un proyecto político que se estaba fraguando entre las formaciones minoritarias Andecha Astur e Izquierda Asturiana, cuyo primer objetivo ha sido apartar a esas dos fuerzas extraparlamentarias de su convergencia con Los Verdes de Asturias, encabezados por Joaquín Arce.


La Oficialidá del Asturianu axunta n'Uviéu a unes 12.000 persones



La manifestación convocada pola Oficialidá del asturianu el pasáu sábadu 18 de payares del 2006 foi un gran éxitu cívicu. Más de 12 mil persones axuntáronse esti sábadu n’Uviéu respondiendo a la convocatoria del Conceyu Abiertu Pola Oficialidá del Asturianu pa reclamar la Oficialidá de la Llingua Asturiana nel Estatutu d’Autonomía d’Asturies. Unes vente bandes de gaites protagonizaron la xornada nuna manifestación nel atapecer carbayón, qu’entamó a les 18 la tarde dende la Estación del Norte pela cai Uría hasta la Plaza Porlier.

El Conceyu Abiertu pola Oficialidá convocó’l sábadu a la ciudadanía asturiana baxo'l lema "Na reforma del estatutu l'asturianu llingua oficial" y llogró una importante presencia de manifestantes y ciudadanos que miraben la manifestación inclusu dende balcones y ventanes con bon ánimu. La primera pancarta de la manifestación llevaronla representantes de la sociedá civil asturiana como José Ramón Sariego, de l'Asociación de vecinos de Pumarín, Uviéu; Santi Caleya, músicu; Ana Maria Cano, Decana de la Faculta de Filoloxía y Presidenta de l'Academia de la Llingua; Xosé Nel Riesgo, xeógrafu y miembru de la Fundación Belenos; Celia González, del Coleutivu Muyeres; Fructuoso Pontigo Concha, de la Coordinadora Ecoloxísta; Maria Xesús Rodríguez, escultora, ente otros.
La segunda pancarta de la manifestación empobinábenla representantes de los diferentes partíos, tolos sindicatos d'Asturies y organizaciones que componen el Conceyu Abiertu pola Oficialidá, col conseyeru del Partíu Comunista d'Asturies D. Francisco Javier García Valledor, no cimero de la mesma. Tamién asistió'l sindicalista represaliáu D. Juan Manuel Martínez Morala, acusáu pola maquinaria del psoe y pendiente d'un incomprensible xuiciu. Per delantre les pancartes del Conceyu Abiertu pola Oficialidá más de vente bandes de gaites astures y 200 gaiteros daben pasu a l'amuesa cívica que percorrió les cais de la capital del País asturianu esixendo los sos derechos llingüísticos como se vien faciendo dende hai trenta años yá. La manifestación concluyó na Plaza Porlier, cerca la Plaza d'Alfonsu II cola intervención na que se lleó un comunicáu nel que s'atacó duramente a l'actual nomenclatura del psoe, en nome de les 170 organizaciones que componen el CAO, pa dar pasu a un conciertu final. Esta nueva manifestación pola Oficialidá del Asturianu, que suel facese cada seis meses n'Uviéu, taba sofitada por unes 200 empreses de tou tipu y con motivu d'ello los coordinadores del eventu publicaron un llibru coles reivindicaciones y con anuncios de toles empreses qu'apoyaron económicamente la manifestación. La reivindicación terminó na Plaza Porlier con conciertu final nel que tocaron Santi Caleya, les Pandereteres de Llanes, Carlos Rubiera y Los Gatos del Fornu que dieron gratis un bon espectáculu cultural y reivindicativu pa tol públicu asistente. Sólo'l diariu xixonés El Comercio destacó la noticia en portada con una gran semeya, dexando n'evidencia la censura informativa de los otros periódicos. Les cadenes locales de televisión tamién dieron la noticia como importante, una vegada más, pola oficialidá de la llingua asturiana.





L’Axencia cpn solidarízase colos trabayadores de Caxastur



L’AXENCIA CPN quier mostrar el so apoyu mediante’l presente comunicáu a los trabayadores de Caxastur encerraos nel Centru de Pensionistes “San Xosé” de la Plaza de la Catedral d’Uviéu. Axuntaos n’Asamblea Permanente dende’l día unu de febreru, pese a que Dirección-yos cortó l’agua y la lluz, amás d’impedir l’accesu de los usuarios a les instalaciones, obligándolos a utilizar una cuerda pela ventana pa aprovisionase d’agua y comida. Solidarizámonos cola plantilla de Caxastur y coles sos reivindicaciones: La readmisión de Marco, el sindicalista despedíu poles crítiques a la xestión de Menéndez. La reposición nos puestos de tolos directores y subdirectores d’oficina represaliaos por secundar les xornaes de fuelga de los díes 29 d’avientu y 5 de xineru. L’entamu de negociaciones pa iguar los principales problemes que motivaron el conflictu, como son la convocatoria d’una oposición pública pa crear empléu estable n’ Astureas, la regulación d’un sistema de xubilación con contratu relevu, y un cambiu de raigañu na política de Recursos Humanos de Caxastur. Tamién demanden una xestión empobinada a los fines sociales que tienen que primar nuna empresa asturiana d’estes característiques y que beneficie al conxuntu de la Sociedá Asturiana, en llugar del sistema actual que respuende sólo a intereses ayenos a los de los asturianos y asturianes. L’AXENCIA CPN apoya con esti comunicáu la campaña POR UNA CAXA D’AFORROS DE TOLOS ASTURIANOS.




Denuncien l’escándalu políticu alrodiu la TPA

Cada vez son más instancies les que denuncien el continu escándalu políticu que supón la puesta en furrulamientu de la televisión pública d’Asturies TPA que según l’estatutu asturianu tien la obligación de fomentar la llingua asturiana, esto ye, usala nes sos emisiones. La Televisión del Principáu d’Asturies o más conocida por TeleTini ya tá furrulando. Anque tienen dellos problemes técnicos, la inesperiencia de la plantiya ye una muria importante, la curtia programación, la manipulación y corrupción nes pruebes d’accesu, l’usu de comisarios políticos pa montala, la falta d’idegues, el boicot a la llingua asturiana…. La llingua d’Asturies nun esiste yá que los plantegamientos del Gobiernu asturianu son que lo d’Asturies nun vende. Dellos colectivos denuncien que nos informativos falen más de coses que pocu tienen que ver col nuesu país y cuando falen d’equí ye namás pa facer ecu de los “ésitos” del gobiernu socialista. Anque la publicidá del ente públicu diz que la TPA ye’l reflexu d’esti país la realidá ye mui distinta: la televisión autonómica ye reflexu del caciquismu y de la rede clientelar del presidente socialista Vicente Alberto Álvarez Areces.
La TPA o la tele al serviciu d’Areces y el PSOE ye un insultu a la propia Democracia. La práctica diaria de boicotiar absolutamente tolo relacionao cola identidá d’Asturies y col sentir d’esti país solo vien esplicao pol oxetivu real del ente de ser serviciu esclusivu de los intereses del PSOE. Eso sí, un ente públicu al serviciu personal del presidente pero financiáu colos presupuestos de tolos contribuyentes. Dende’l primer momentu los ecoloxistes y asturianistes denunciaron la manipulación informativa y la falta de tresparencia del proyectu de radiotelevisión del Gobiernu de la izquierda plural. Les idegues del executivu asturianu formáu pol PSOE y IU-BA solo pueden traer esperpentos como un Conseyu d’Alministración de la TPA integráu por comisarios políticos y non por espertos en comunicación, con un equipu profesional compuestu por persones de fuera d’Asturies y que nun conocen la realidá del país, con unes plantiyes llaborales escoyíes por amiguismos y por afiliaciones polítiques y non por criterios profesionales y por una programación onde la Llingua Asturiana tien un vetu tácitu que marxina otra vegada más los derechos llingüísticos de les asturianes y los asturianos. Asina la TPA ye un esponente clarísimu de persones de l’Alministración Pública al serviciu d’Areces y de la FSA.




Acusen a la TPA de burllase de los asturianos

La nueva televisión pública TPA, controlada pol goviernu asturianu, nun dexa de recibir constantes acusaciones y quexes de telespectadores y asociaciones sobre les abondes faltes de respetu a los asturianos y asturianes que s’amuesen nos sos programes, en forma de chancies de mal gustu, burlles y desprecios a la llingua asturiana, a la cultura d’Asturies y a la toponimia asturiana que suelen vese n’espacios d’esta cadena pública. Les continues espresiones, comentarios o supuestos chistes de presentadores y reporteros llegaron a pasar de bromes de mal gustu a considerase serios insultos a los elementos identificadores de la nacionalidá asturiana como son la llingua propia, la cultura propia y la toponimia asturiana, actitú que llegó a ofender a abondos ciudadanos hasta tal nivel que llevó a facer denuncies ante los mesmos muérganos oficiales de la mentada televisión gubernamental TPA. Abondos contrataos por esti canal proceden de Madrid y d’otres partes d’Hespaña polo que la desconocencia de la llingua y la cultura astures nun-yos da derechu a reíse, burllase o chanciase d’ella yá qu’ello forma parte del patrimoniu de tolos asturianos y asturianes, y que si pa elllos dellos comentarios suelen paece-yos “prestosos” pa la mayoría de los ciudadanos d’Asturies nun lo ye o llega ser yá cafiante ya insultante. Ente los comentarios y chancies de mal gustu emitíos pola canal TPA, vióse por exemplu cómo dellos reporteros facíen burlla de topónimos y nomes de llugar d’Asturies qu’intentaben facer broma camudando delles lletres de los mesmos pola lletra U. Otros comentarios de la TPA lliteralmente reíense de La Foz de Morcín cola chancia de “cómo puede alguien vivir en un lugar con este nombre?” dicho too ello en castellanu. Hai que recordar que la llingua asturiana sigue prohibida en TPA por órdenes polítiques del presidente asturianu Álvarez Areces que nomó prácticamente a deu al director xeneral del ente públicu, Pérez Ornia qu’entamó la so carrera profesional en Cangas como sacerdote católicu. Los defensores de los espectadores recomienden que cuando sientan dalgún comentariu, xirigoncia o noticia que faiga otra vegada burlla o menospreciu de la llingua y cultura de los asturianos y asturianes que faigan por llamar y echa-y les culpes de les ofenses a los responsables asturianos de los programes en custión ya inclusu que culpen de too ello al director xeneral Pérez Ornia, llamando directamente a los estudios de Xixón a través del teléfonu de la cadena pública que ye 985185900 meyor que per emails.




La noche del escorpión acapara les nominaciones
del 3r Festival de Cine Asturianu


La película La noche del escorpión, dirixida por Eva Lesmes atropa ella sola la mayoría de les nominaciones a los premios del 3r Festival de Cine Asturianu que tendrá llugar n’Uviéu del 30 de marzu al 4 d’abril del 2007 nel escenariu del Teatru Filarmónica. La noche del escorpión atropa en conxuntu les nominaciones al Premiu al Meyor Guion, Meyor Actriz (Pilar Rodriguez), Meyor Dirección (Eva Lesmes) y dos nominaciones al Meyor Actor del Festival (Miki Molina y Kike Díaz de Rada) amás del Premiu a la Meyor Película. Producida por Pedro Costa, Igueldo y Barataria nel añu 2002 narra la hestoria d’un crimen irresueltu basáu nunos fechos reales que tuvieron llugar na ciudá de Xixón nos años setenta. La directora xixonesa Eva Lesmes llevó a la pantalla esta película adaptando un guión inspiráu nun llibru del escritor Vicente García Oliva.
La segunda obra en númberu de nominaciones ye Ricardo, piezas descatalogadas, de Producciones Imago, dirixida polos asturianos Carlos y Carmen Rico, que opta a cuatro premios del Festival, los premios al Meyor Curtiumetraxe Asturianu notra llingua, Meyor Actriz (Rosario Pardo), Meyor Guion y Meyor Dirección.
Cuatro obres opten a trés nominaciones a los premios: Huellas en la nieve, Matar el tiempu, Sístole-Diástole y El último alquimista.
Con dos nominaciones tán les obres titulaes: Recuerdos sólidos urbanos y Soleado exterior.
Con una sola nominación alcuéntrense les obres siguientes: La colina del cuervu, Último tren a Tahití, Madame Pistolet y Single.
Los nominaos al Premiu al Meyor Actor son: Kike Díaz de Prada y Miki Molina por La noche del escorpión; Francisco Vidal y Francisco Racionero por Sístole-Diástole.
Les nominaes a la Meyor Actriz son: Rosario Pardo por Ricardo piezas descatalogadas; Pilar Rodríguez por La noche del escorpión, Patricia Cercas por Soleado Exterior y Agripina Menéndez por Matar el tiempu.
Los miembros del xuráu oficial d’esti Tercer Festival de Cine Asturianu daránse a conocer el mesmu día de la Gala d’Entamu del día 2 d’abril. Cualquier miembru del xuráu podrá axuntar nueves nominaciones a les presentaes pol Festival. La entrega de premios y l’homenaxe al Premiu d’Honor del Cine Asturianu tendrán llugar nel mesmu Teatru Filarmónica la tarde del miércoles 4 d’abril del 2007.




El 3r Festival de Cine Asturianu fairáse n’Uviéu

El tercer Festival de Cine Asturianu tendrá llugar un añu más nel escenariu del Teatru Filarmónica de la ciudá d’Uviéu del 30 de marzu al 4 d’abril del 2007. El Festival de Cine Asturianu concede nesta tercer edición un total de nueve premios: Meyor curtiu n’asturianu y notra llingua, Meyor Actor, Actriz, Guión, Dirección, Documental y Película, amás del Premiu d’Honor. Esti añu concederáse per primer vez el premiu a la meyor película o llargometraxe. Los premios concédelos un xuráu expertu y consisten en dellos Fruteros de Cristal y diplomes en recuerdu de la primer película asturiana, El robu de fruta (1905), de Javier Sánchez Manteola. El 30 de marzu del 2007 fairáse la presentación del 3r Festival de Cine Asturianu a les 6 de la tarde nel salón d’actos del Club de Prensa Asturiana d’Uviéu cola presencia de nominaos a los premios. El llunes 2 d’abril entamará la Gala d’Apertura a les 6 de la tarde nel Teatru Filarmónica cola presentación de los curtiumetraxes finalistes de la Sección Oficial a concursu. El martes 3 d’abril a la mesma hora nel Teatru Filarmónica fairáse la presentación y proyección del documental y de la película ganadores y por último, el miércoles 4 d’abril va facese la Gala de Pieslle cola entrega de premios y homenaxe al Premiu d’Honor del Festival, premiu qu’inda nun se dio a conocer. L’asistencia a toles gales y presentaciones del Festival ye dafechu gratuíta pa tol públicu.


http://www.quediario.com/blogs/608/



Denuncien una vegada más los ataques del PSOE a la llingua asturiana


Pese a que la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu ye un documentu en vigor, les persones que falen asturianu nun pueden dirixise nesti idioma a l’administración por falta de documentos y formularios o, simplemente, pol rechazu d’algún de los funcionarios que tienen qu’admitilos a trámite. La denuncia facíenla ayeri el coordinador de Izquierda Xunida n’Asturies, Jesús Iglesias, y la conceyala d’Educación y Cultura en Xixón, Carmen Rúa.
Los documentos facilitaos pa la realización de los diferentes trámites tán, recuerden, sólo en versión castellana. Si se cumplimenten n’asturianu, la so aprobación dependerá de la simpatía que’l funcionariu que los recueye-y tenga a la llingua. "La ciudadanía tien derechos", espetaben ayeri a los responsables del grupu municipal socialista en Xixón. Amás, la coalición advierte al PSOE que curiará l’aplicación de la toponimia, d’obligadu cumplimientu tres la suo recien aprobación. Neste sentíu, dende Izquierda Unida demanden acuerdos cola administración del Estáu hespañol que faciliten la modificación de los rótulos dependientes del Ministeriu d’Infraestructures. IU emplazaba ayeri al PSOE a solucionar les cuestiones que queden por cumplir nel pactu de gobiernu antes que finalice la lexislatura. Pela so parte, Carmen Rúa adelantaba que, énte la posibilidá d’una hipotética revisión del pactu pa les elecciones del próximu añu, "va ser abondo más fuerte que l’actual ya incluirá más esixencies". Ente les materies d’obligáu cumplimientu pa futuros acuerdos, la conceyala de IU-BA apunta les ordenanzes municipales del asturianu, bloqueaas tres la so redacción, a entamos del añu pasáu, pol rechazu de l’alcaldesa socialista Paz Fernández. Los responsables d’Izquierda Unida llamentaean que, dende’l Partíu Socialista, "cuando alguien queda ensin argumentos fale d’obligatoriedá". Recuerden que’l respetu a los derechos de los asturfalantes en cuanto a presentación de documentos y relaciones cola administración nun implica pa nada la obligatoriedá de la llingua asturiana.
Rúa entiende amás que’l conceyu xixonés “tá quedando atrás na defensa del patrimoniu asturianu", añadía. "La llínia municipal del psoe nun va na defensa de la llingua asturiana". El coordinador de IU n’Asturies, Jesús Iglesias, considera que les torgues polítiques pa la utilización del asturianu na vida cotidiana son consecuencia directa del rechazu frontal por parte d’amplios sectores del PSOE. Según asegura, esti colectivu de la Federación Socialista "ve l’asturianu como un problema, y non como una bayura cultural". Iglesias acusó amás a la Radiotelevisión pública del Principáu d’Asturies de "afogar cualquier representación del asturianu". Según manifestó, el fechu podía contatase al comprobar que l’ente públicu foi la única cadena asturiana de televisión que nun tuvo na rueda de prensa convocada ayeri pa denunciar los ataques del psoe a la llingua de los asturianos.



La prohibición d’emitir en llingua asturiana fai que los asturianos boicoteen la TPA

El nuevu canal de televisión asturianu TPA nun para de recibir ataques y males noticies llueu de la so llarga puesta en furrulamientu. Lo que per vente años consideróse polos políticos del psoe como un derroche de dineru agora vese como un instrumentu políticu p’algamar el poder, pero a costa d’un descomanáu despilfarru de medios y nulos resultaos d’audiencia que nun algamen nin al dos por cientu de l’audiencia asturiana. Les causes d’esti desinterés pol canal astur hai que buscales yá dende un entamu nos escándalos surdíos na contratación del personal, nel nomamientu de los sos altos cargos vinculaos al círculu del presidente Areces, la nula esperiencia profesional del so director Pérez Ornia (un antigu sacerdote apuntáu a la nueva órbita de los cargos del psoe), la probibición de la llingua asturiana dende’l comienzu de la puesta en marcha de la canal, la incompetencia llingüística del so personal y reporteros, munchos d’ellos non-asturianos, y enfin resultáu d’ello ye un boicó de los asturianos al nuevu canal públicu y un constante ataque destructivu por parte de los asturianos más defensores de la llingua asturiana que ven cómo los políticos y los periodistes a les sos órdenes vulneren con despreciu’l propiu Estatutu d’autonomía asturianu qu’obliga a los medios de comunicación a emitir en bable. Dos de cada trés asturianos apoyen la oficialidá del asturianu y el distanciamientu ente lo que quier el pueblu y lo que quieren los políticos ye cada vez mayor, nesti casu según toles encuestes el Pueblu Asturianu desaría un canal públicu qu’emitiera básicamente en llingua asturiana según diz l’Estatutu. El canal TPA boicotea y marxina la llingua asturiana por siguir órdenes polítiques y llueu d’ello, los ciudadanos asturianos y asturianes deciden marxinar al canal TPA de les sos vides condergándolu a un vergoñosu 1% d’audiencia.




Boicoteen los premios oficiales n’asturianu hasta que la llingua seya oficial


Escritores asturianos y persones vinculaes cola reivindicacion llinguistica coinciden en caltener un seriu boicot d’escritores n'asturianu a los premios oficiales en llingua asturiana qu'añalmente convoca oficialmente el Goviernu Autónomu Asturianu, debío a la falta d'una politica de normalización minima cuando non por causa d'una serie d'ataques contra la llingua asturiana perpetraos de contino pol propiu goviernu y polos ámbitos oficiales de l'alministracion asturiana presidida anguañu pol socialista Vicente Alberto Alvarez Areces. La idea nun ye nueva y va años que dellos escritores boicoteen los premios oficiales renunciando a presentar obres mentantu la llingua nun obtenga la consideracion d'oficial pol propiu goviernu que vergoñosamente convoca unos premios oficiales, premios que se consideren dafechu desprestixaos por esti motivu, y a los sos ganadores unos cómplices políticos d’una polìtica antiasturiana. Los premios oficiales convócalos el goviernu asturianu pa una llingua qu'oficialmente nun reconoz y qu'oficialmente agrede de contino n'Asturies. Dalgunos escritores coinciden en señalar qu’estos premios oficiales nun són más qu’un llaváu de cara políticu del psoe que concede dineru a cambiu de silencios y pesebrismos políticos. “Ye como si los nazis convocaren unos premios pa la lliteratura xudía, pa xustificar y tapecer la so política etnocida y esto ye esactamente lo que ta pasando na Asturies del psoe nel añu 2006”, señala un garrapiellu d’escritores entrevistaos. Esos premios oficiales son el premiu Xosefa Xovellanos de novela, Xuan Maria Acebal de poesia y Maximo Fuertes Acevedo d'ensayu en llingua asturiana que cada vegada tan mas desprestixaos pola accion negativa del goviernu asturianu y pol fechu de que nos sos xuraos siempre hai persones vinculaes directamente a los partios psoe y pp que nun reconocen precisamente y ñeguen la reconocencia del asturianu como llingua oficial n'Asturies y nel Estau Español. Les bases de los premios vienen siemrpe redactaes en billingue (castellanu y asturianu por duplicau) cuando pa estes convocatories oficiales de premios nun s'almiten obres en castellanu, pola contra cuando oficialmente s'almiten obres n'asturianu, les bases oficiales solo vienen redactaes en castellanu. La politica d'agresiones contra la llingua asturiana perpetrada pol actual goviernu socialista d'Alvarez Areces, materializao na prohibición del asturianu na nueva televisión guvernamental TPA, ye interminable y tien agotao la paciencia d'instituciones, partios y colectivos de defensa de la llingua, asina l'Academia de la Llingua Asturiana publicó un informe ampliu sobre la represion llinguistica n'Asturies y la non reconocencia de los drechos llinguisticos n'Asturies y el casu de la persecución del asturianu n’Asturies llegó a denunciase na sede dela ONU en Nueva York.


El sindicatu SUATEA acusa al PSOE de violar derechos fundamentales n’Asturies

El sindicatu asturianu SUATEA, ún de los más importantes na estaya educativa, espublizó un comunicáu oficial nel qu’acusa nuevamente al PSOE de violar derechos fundamentales n’Asturies en materia llingüística. Según el documentu de SUATEA, el PSOE d’anguañu sigue una estratexa d’atacar la oficialidá de la llingua asturiana, ancláu na so posición ríxida d’imponer n’Asturies sólo la llingua castiellana propia d´otros gobiernos predemocráticos. La FSA que nun tien argumentos puesto que nun sabe más que meter mieu con una supuesta obligatoriedá d´adeprender asturianu como si l´exerciciu d´un derechu fundamental a la propia llingua significara que toos lo tuvieren qu´adeprender. El PSOE ta ñegándo a los ciudadanos asturianos un derechu fundamental recoyíu na Constitución hespañola. La Constitución ye bien clara cuando diz nel so artículu 3 que toles demás llingües del estáu sedrán oficiales nes sos respeutives comunidaes. Esto que paez asumío ya en toa Hespaña , tien equí una resistencia numantina por parte de la FSA y del PP (éstos últimos ,de manera más ambigua, tamién tan entamando a asomar la so posición contraria a la Oficialidá). SUATEA esixe que se reconoza un derechu a la Oficialidá de la Llingua Asturiana recoyíu tanto na Declación Universal de Derechos Humanos, como na Constitución hespañola. Trátase d´un derechu fundamental que n´Asturies nun ta reconocíu y al que´l Pueblu Asturianu tien derechu. La llingua asturiana ye una de les llingües en peligru d´extinción según la UNESCO y ye responsabilidá de los nuesos gobernantes garantizar la so supervivencia, cosa que namás se garantiza cola Oficialidá y con posteriores midíes pa desendolcala. Ante la reforma l´Estatutu asturianu nun cabe más que la reconocencia por fin d´un derechu fundamental a la Oficialidá de la Llingua Asturina . Si nun fuera asina quedaría de nuevo zarráu en falsu y sedremos munchos y munches asturianos y asturianes los que nun mos sentiremos reconocíos nel mesmu.


Anabel Santiago, Premiu CPN a la Meyor canción n'asturianu del 2005


Anabel Santiago entamó cantar como profesional a los 14 años pero siempre recuerda cantar dende nena sintiendo les canciones de so güela. Durante 10 años foi ganando tolos concursos d'asturianada, esti vieyu y fuerte estilu musical tán identificáu cola cultura asturiana y cola asturianidá. Nun entamu sólo la cantaben homes pero nel sieglu XX abondes muyeres y homes ficieron de l'asturianada un xeneru musical únicu nel mundu. Dende'l so primer discu "Al son de la lluna" Anabel Santiago yá fizo por renovar la tonada asturiana adaptándola al nuevu tiempu, a les nueves sonoridaes y esperimentando con éxitu con un xéneru tán tradicional que se ñegaba inclusu a la so propia evolución y desenrollu. Les abondes grabaciones permiten yá que l'asturianada tradicional nun se pierda y que pasín a pasu, la tonada asturiana garre'l so propiu camín musical camudándose nun xéneru que se refai a sigo mesmu y que nél mesmu s'inspira, evoluciona y algama nuevos y mayores mercaos y públicos. Nel so caberu discu Anabel Santiago fai una apuesta clara pola evolución de l'asturianada, axuntando la so perguapa voz con magníficos arreglos al pianu de Jacobo de Miguel averaos al estilu del jazz, y al xeitu de los lieder románticos alemanes y faciendo amás un homenaxe a una de les cantantes clásiques de l'asturianada como ye Diamantina Rodríguez y los sos tradicionales temes. Tradición y modernidá, veteranía y mocedá son los ingredientes d'esti canciu númberu cuatru del discu, Añada amorosa, Premiu CPN a la Meyor Canción n'Asturianu del 2005, que marca'l camín a siguir pa facer de l'asturianada una música n'asturianu y universal. El compromisu d'Anabel Santiago cola llingua asturiana y cola so oficialidá ye del cien por cien y siempre lu manifiesta asina nes sos entrevistes nos medios de comunicación. Norabuena, Anabel Santiago. Queixúmenes de la braña (Brenga Astur), La semeya (Avientu), La xana (Corquiéu), L'emigrante (La col.lá Propinde), Andolina (Tejedor), Ná me prestaría más (Pedro Pereira) son los cancios ganadores dende 1999 hasta agora, resultáu de votaciones per Internet, añu nel qu’entamaron los Premios CPN. El Conseyu pola Normalización quier asina con esti premiu pioneru afalar a tolos músicos asturianos a qu'empleguen la llingua asturiana nes sos composiciones y da-y por ello mayor difusión y presencia social nos medios de comunicación.


http://rtvd.blogia.com/





republica-deva@mixmail.com
Back to top  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> About Asturias - Sobre Asturies All times are GMT - 4 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Site design & hosting by

Zoller Wagner Digital Design