Sins, pecados

Jokes & more<br>
Chistes y más

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Bob
Moderator
Posts: 1772
Joined: Mon Feb 24, 2003 3:54 am
Location: Connecticut and Massachusetts

Sins, pecados

Post by Bob »

Carlos
Moderator
Posts: 528
Joined: Sat Oct 18, 2003 5:14 pm
Location: Xixón
Contact:

Post by Carlos »

Jeje, ya había visto este gag en la TV, pero sigo riéndome igual que la primera vez. Bob, si te fijas en las letras que aparecen sobreimpresas verás ETB, o sea, Euskal Telebista, una de las cadenas de televisión vascas (las hay con emisiones íntegramente en español y otras en euskera).

En Asturies, si podemos ver estos chistes es porque otras cadenas compran los programas de humor. Sin embargo los clientes de Telecable, como es mi caso, podemos ver las televisiones autonómicas de Galicia, Andalucía, Madrid y la reciente RTPA (TeleTini), pero no por ejemplo las cadenas catalanas o vascas. No es que tenga mucho interés en sintonizar una cadena en euskera, porque desgraciadamente para mí es chino, pero sí me gustaría poder hacerlo con el canal vasco en español.

Y mientras no me permiten escoger esas cadenas (porque supuestamente el ancho de banda es limitado), sí se permite "disfrutar" de basura como el equivalente televisivo de la COPE, la radio católica, o las locales de Avilés o las cuencas mineras, que como decimos en Asturies, "dánme voltures".

Saludos 8)
User avatar
Bob
Moderator
Posts: 1772
Joined: Mon Feb 24, 2003 3:54 am
Location: Connecticut and Massachusetts

Post by Bob »

Carlos, I'm pleased that you enjoyed seeing the video again. I thought it was very funny. I didn't realize it was from Basque television, but I did think that Antxon's name had a Basque flavor to it (where else could the consonant cluster "tx" appear in Spain?).

We get an increasingly diverse set of cable television stations here in New England. In Connecticut 4 or 5 in Spanish. and even 3 in Portuguese is Massachusetts. No subtitles for any of them, so they are good for learning to understand the spoken word. What I find most confusing is an English language movied dubbed into Spanish, so that the mouths of the speakers do not accurately reflect what they are saying.
Post Reply

Return to “Humor”