ALLER-FAMILIA DEL CUADRO

Researching our ancestors in Asturias & America.<br>
Investigando nuestros antepasados en Asturias y America

Moderators: svgev, Maria Garcia Alvarez, Moderators

Post Reply
Bettina
Posts: 3
Joined: Wed Jul 23, 2003 2:45 pm

ALLER-FAMILIA DEL CUADRO

Post by Bettina »

A comienzos del siglo pasado emigraron de Aller-Asturias los hermanos Del Cuadro, uno de ellos, Juan fue mi bisabuelo y creo q tuvo una hermana llamda Florinda y otro Mariano. Florinda emigro a los Estados Unidos, Mariano a Cuba y mi bisabuelo al Perú, desde donde escribo.

Tal vez pueda contactar con familiares de la rama que fue a los Estados Unidos. En el Ellis Island figura el nombre de Florinda del Cuadro, no se quienes fueron sus descendientes.

En las paginas blancas de Cuba figura una señora Maria del Cuadro, tal vez sea descendiente del hermano que viajo a Cuba. Casualmente mi abuela tambien se llamaba asi.

Espero poder contactar con personas de este apellido. Muchas gracias.

Bettina

---------

Reverso translation (tweaked by Art)

At the beginning of last century the Del Cuadro brothers emigrated from Aller in Asturias. One of them, Juan was my great-grandfather and I believe [that he had] two sisters named Florinda and Marian. Florinda emigrated to the United States, Marian to Cuba, and my great-grandfather to Peru, from where I write.

I would like to get in contact with relatives of the branch that went to the United States. In the Ellis Island records, the name Florinda del Cuadro appears, but I don't know who who her descendants were.

In the white pages of Cuba a lady Maria del Cuadro appears, who maybe a descendant of the brother that traveled to Cuba. By chance, my grandmother also was calling this way.

I hope to be able to get in contact with persons of this surname. Thank you very much.

Bettina
Sweeney
Posts: 205
Joined: Fri May 02, 2003 9:05 am
Location: Virgina

Florinda Del Cuadro

Post by Sweeney »

I searched the 1920 and 1930 United States Census documents, but I could not find Florinda Del Cuadro listed. When a woman marries in the United States she takes on her husband's surname. If you know who she married I can conduct another search. 8)

Saludos,

Donna

Busqué los 1920 y 1930 documentos del censo de Estados Unidos, pero no podría encontrar a Florinda Del Cuadro enumerado. Cuando una mujer casa en los Estados Unidos ella adquiere el apellido de su marido. Si usted sabe que quién ella casó puedo conducir otra búsqueda.
Donna
Bettina
Posts: 3
Joined: Wed Jul 23, 2003 2:45 pm

Gracias por su ayuda

Post by Bettina »

Estimada Donna:

Le agradezco mucho su ayuda, lamentablemente ignoro con quien se caso la señora Florinda del Cuadro, pero encontre en Ancestry.com cuatro personas con esos apellidos, fallecidos hace poco y residentes en Florida, tal vez se traten de sus hijos o familiares.

Saludos,
Bettina

-------------

Reverso translation (tweaked by Art)

Dear Donna:

I am very much grateful to you for your help. Lamentably I do not know who the woman, Florinda Del Cuadro, was married to. But I encountered in Ancestry.com four people with this surname, deceased very recently and residents of Florida. Maybe these are her children or relatives.

Regards,
Bettina
User avatar
Bob
Moderator
Posts: 1772
Joined: Mon Feb 24, 2003 3:54 am
Location: Connecticut and Massachusetts

Post by Bob »

In Florida, there are eight telephones listed under the name Del Cuadro. You can go to http://www.anywho.com/wp.html and in the column entitled "Find a Person" get a list of their names, addresses and telephone numbers. Be sure to put the name Del Cuadro in the last name field. Select Florida as the state, and leave everything else blank.

There is one Del Cuadro in California, none in Arizona, none in new Mexico, and none in Texas. You can check out the other states one by one.

I tried Florida first because one of your relatives went to Cuba, and there are many people of Cuban ancestry in Florida.

Bob Martinez

---------

Reverso translation (tweaked by Art)

En Florida, hay ocho teléfonos catalogados bajo el nombre Del Cuadro. Usted puede ir http://www.anywho.com/wp.html y en la columna titulada "Find a Person" ("Buscar una Persona") consigue una lista de sus nombres, direcciones y números telefónicos. Esté seguro para poner el nombre Del Cuadro en el campo de apellido. Seleccione Florida como el estado, y abandone todo lo demás en blanco.

No hay un Del Cuadro en California, ninguno en Arizona, ninguno en Nuevo México(Nuevo Méjico), y ninguno en Texas. Puedes comprobar otros estados uno por uno.

Intenté Florida primero porque uno de sus parientes fue a Cuba, y hay muchas personas de linaje cubano en Florida.

Roberto Martinez
Bettina
Posts: 3
Joined: Wed Jul 23, 2003 2:45 pm

gracias

Post by Bettina »

Estimado Bob:

Te agradezco la información, rastreare por ese lado, bueno una de las peersonas es prima hermana de mi mama, antes vivia aqui en Peru, pero buscare con los otros nombres.
Tambien me respondieron de Aller pues publique un aviso para contactarme con personas de apellido Del Cuadro, y me contesto una persona que los conoce, asi que... creo que estoy cerca.


Bettina.
Post Reply

Return to “Genealogy - Genealogía”