FAQFAQ          SearchSearch          MemberlistMemberlist          UsergroupsUsergroups    RegisterRegister 
 ProfileProfile          Log in to check your private messagesLog in to check your private messages          Log inLog in          
Mi serie de trabajos asturianos

Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> Visual Art - Artes visuales
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Maestro Tomberi

PostPosted: Fri Aug 21, 2009 5:42 am    Post subject: Mi serie de trabajos asturianos Reply with quote

Hola.

Soy nuevo en esta comunidad; que he encontrado de petaca (lolazo!!) pero que me alegra mucho ver que hay un buen círculo de gente de adentro y de afuera con un gran interés en mantener vivas nuestras costumbres y tradiciones, lo cual me parece estupendo.

Decir que soy de Gijón (podéis llamarme Iván si queréis), y que en la medida de lo posible participaré en los temas, sobre todo de gastronomía y de deportes.

A lo que vamos: Tengo subidos en DeviantArt, entre más obras, una serie de trabajos relacionados con Asturias: mi serie de fotomanipulaciones a la que he llamado "Asturianía" (de I a VI), en la que se ven reflejados los rasgos característicos de la Tierrina; como la sidra, los pescadores, los mineros, la fabada, los emigrantes y la gaita; y luego está un Cuélebre de pintura digital.

Os dejo los links por aquí y ya me comentais Very Happy.

Asturianía VI - La Gaita
Asturianía V - El Emigrante
Asturianía IV - La Fabada
Asturianía III - Los Mineros
Asturianía II - Los Pescadores
Asturianía I - La Sidra

Cuélebre

-------------------------------------------------------------------------------------

I'm a new member;by pure chance, but since I have seen this community; with people from both the region and the foreign, so interested in preserving our customs and traditions, I thought it would be great to step in here.

Telling that I am from Gijón (my name is Iván, btw), and that in the measure of the possible I will participate in the topics, very specially those concerning culinary and sports (very specially football)

P.S.: All the works have below them an "Artist's comment" which explain the personal vision & feel I have introduced into the work.

Maestro Tomberi, creador de fantasía y surrealismo
Back to top  
Art
Site Admin

PostPosted: Sun Aug 23, 2009 12:34 am    Post subject: Reply with quote

Welcome, Iván! Your art is pretty slick (refined)!

We look forward to your participation on the forum.

------------------------

¡Bienvenido, Iván! ¡Tu arte es muy polido (refinado)!

Esperamos contar con tu participación en el foro.
Back to top  
Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> Visual Art - Artes visuales All times are GMT - 4 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Site design & hosting by

Zoller Wagner Digital Design