Madariaga sobre Asturias / Madariaga on Asturias

People, history, places, resources, & more.<br>
El pueblo, historia, lugares, recursos, & más.

Moderators: mariamatoyos, Moderators

Post Reply
User avatar
Terechu
Moderator
Posts: 1540
Joined: Tue Jun 24, 2003 4:43 am
Location: GIJON - ASTURIAS

Madariaga sobre Asturias / Madariaga on Asturias

Post by Terechu »

Hola a todos,
En la siguiente página podéis ver las palabras exactas de Salvador de Madariaga sobre Asturias (mi cita no fue exacta, pero anduvo cerca):


You can see Salvador de Madariaga's exact words on Asturias in the following web page (my quote was not exact, but pretty close)

http://www.elcomerciodigital.com/edicio ... J-014.html

Terechu
jomaguca
Posts: 229
Joined: Tue Nov 18, 2003 10:06 am

Re: Madariaga sobre Asturias / Madariaga on Asturias

Post by jomaguca »

Terechu ,he intentado leer la página y no soy capaz ,por favor me dices como lo hago.gracias y FELIZ AÑO 2004 :lol:
User avatar
Terechu
Moderator
Posts: 1540
Joined: Tue Jun 24, 2003 4:43 am
Location: GIJON - ASTURIAS

Post by Terechu »

Vaya, parece que la página ha caducado. El texto que nos interesa es el siguiente, sacado de un artículo de J.A. Canal en El Comercio:

...Viene esto a cuento de que el otro día releí un libro, 'Españoles de mi tiempo', cuyo autor, Salvador de Madariaga, al glosar la personalidad del escritor asturiano Ramón Pérez de Ayala, lo califica de «hijo, pues, de la región que es, a mi ver, la más inteligente de España, la más razonable, la más clarividente».

Prueba de nuevo con la siguiente página:

http://servicios.elcomerciodigital.com/ ... J-014.html

------------------------------------
Well, it seems that page has expired. The text we are interested in is as follows, taken out of an article by J.A. Canal in El Comercio:

...This has to do with my re-reading a book the other day: 'Spaniards of my Time', the author of which, Salvador de Madariaga, when commenting on the personality of the Asturian writer Ramón Pérez de Ayala, rates him as "A son, thus, of the region which in my judgement is the most intelligent of Spain, the most reasonable, the most clairvoyant."

Feliz Añu!
Terechu
Post Reply

Return to “About Asturias - Sobre Asturies”