Expedition Asturias 2012

Happenings of interest to forum participants.<br>
Sucesos de interés a foreros.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Manuell Alvarez
Posts: 243
Joined: Tue Jun 14, 2011 10:28 am

Expedition Asturias 2012

Post by Manuell Alvarez »

Hola Amigos!

Spanish Version: Version en Espanol:
Expedicion Asturias 2012

Como descendiente de un Asturiano, me siento muy orgulloso de anunciar un evento especial de Asturias, que tendrá lugar en septiembre de 2012, para los aficionados de radioaficionados en el foro. También es avialable para aquellos que tienen receptores de radio y escáneres, que cubren las bandas de radioaficionado. Uno no tiene que tener una licencia para escuchar, sólo para transmitir.

Este evento especial patrocinado por el radio aficionado, Juan Carlos, EA1AUM, de Avilés, Asturias. Él me envió los siguientes detalles particulares:

"Todas los anos se realiza una actividad relacionada con el Dia de Asturias y su patrona, La Santina de Covadonga, los primeros 15 dias del mes de Septiembre."

"Desde todas los distritos de Espana, los Asturianos colaboradores estan activos con indicativos especiales que tienen el sufijo comun SDC."

"Se trabaja en todas las bandas y todas las modalidades. El resmen de la actividad del
pasado ano, puedes verlo en el enlace: "
http://www.ea1aum.es/rescov11.htm

"Espero que puedas coincidir en el mes de Septiembre con alguno de los indicativos especiales."

"La actividad se hara en las bandas de 2, 6, 10, 12, 15, 17, 20, 30, 40, 80, y 160 metros."

"Los modos seran FM, SSB, CW, RTTY, BPSK, SSTV, ROS."

Notas de Manny: Se puede ir a la página web de Juan Carlos, simplemente introduciendo el cuadro de búsqueda, Asturias y Expedición de la Expedición 2011 será la pantalla para cualquier persona interesada en el evento. También se muestra una tarjeta QSL que representa radioaficionados que participan en el evento desde las bellas montañas de Asturias.

Estoy muy ansioso de obtener en una de estas tarjetas para mi colección.

Mi conocimiento de la langua de mi padre y abuelos es muy limtado y que requieren el uso de la computadora traductor. Se que estaria orgulloso de mis esfuerzos.

Manny, KB8ITC

---------------------------

English Version: Translated by Manny.

Expedition Asturias 2012

As a descendant of an Asturian, I am very proud to announce a special event for Asturias which will take place in September, 2012, for amateur radio operators in the forum. It is also available for those recipients who have radio receivers and scanners that cover the ham bands. One does not have to have a license to listen, just for transmitting.

This special event is sponsered by amateur radio operator, Juan Carlos, call sign, EA1EUM, of Aviles, Asturias, and Carlos sent me the following details:

"In past years, there has been an activity related to the Day of Asturias and the Patron Saint of Covadonga during the first 15 days of September."

"From all the call sign districts of Spain, there are active Asturian participants who use the suffix, SDC on their call signs."

"One can see all the activity that was worked on all bands and modes last year from the link, http://www.ea1aum.es/rescov11.htm."

"I hope that you can participate in September using one of the special modes."

"The activity will be conducted in the radio bands of 2, 6, 10, 12, 15, 17, 20, 30, 40, 80, and 160 meters."

"The radio modes used will be FM, SSB, CW, RTTY, BPSK, SSTV, ROS."

Notes by Manny: One can go to the website of Juan Carlos by simply typing in search screen , Asturias y Expedicion 2011 for anyone interested in the event. Also shown is a ham radio QSL card for participating in the event from the beautiful mountains of Asturias.

I would like very much to receive one of these special cards for my collection.

My knowledge of the language of my father and grandparents is very limited and I require the use of the computer translator. I know that they would be proud of my efforts.

Manny, KB8ITC
Post Reply

Return to “Events - Acontecimientos”