FAQFAQ          SearchSearch          MemberlistMemberlist          UsergroupsUsergroups    RegisterRegister 
 ProfileProfile          Log in to check your private messagesLog in to check your private messages          Log inLog in          
El cura de Lugones

Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> Humor
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Terechu
Moderator

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 2:01 pm    Post subject: El cura de Lugones Reply with quote

Esti chiste ye más viueyu qu'el catarro, pero a mí sigue haciéndome gracia, porque ye un exemplu de les ganes de guerra que tenemos muchos asturianos, y lo picoteros que son algunos:

El arzobispo de Oviedo se presenta un domingo en la parroquia de Lugones y le dice al cura:
"Los feligreses de esta parroquia se vienen quejando de que en esta iglesia jamás se termina una misa, y quiero que usted me explique por qué."

Y le contesta el cura:
"Y yo qué culpa tengo? siempre empiezo con la mejor voluntad, diciendo
'Queridos feligreses de Lugones...' y siempre hay un listu en les files de atrás que contesta:
'Tócame los coj----"
Y entoces voy yo y me cago en la p--- que lu parió, y ya está el lío armáu!"
Back to top  
Art
Site Admin

PostPosted: Mon Jun 08, 2009 10:46 pm    Post subject: Reply with quote

Do you think it'd be possible to translate that joke? I'm not getting it in Asturian.

-------------------

¿Crees que sería posible traducir este chiste? No lo entiendo en asturianu.
Back to top  
Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> Humor All times are GMT - 4 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Site design & hosting by

Zoller Wagner Digital Design