FAQFAQ          SearchSearch          MemberlistMemberlist          UsergroupsUsergroups    RegisterRegister 
 ProfileProfile          Log in to check your private messagesLog in to check your private messages          Log inLog in          
Pueblos y costumbres de Ribadeva

 
Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> Folklore
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ramón Sordo Sotres



Joined: 06 Oct 2015
Posts: 73
Location: Llanes

PostPosted: Wed Oct 14, 2015 4:51 am    Post subject: Pueblos y costumbres de Ribadeva Reply with quote

PUEBLOS y COSTUMBRES DE RIBADEVA


Ello qu'el valle o conceju de Ribadedeva, llamáu también por los sus vecinos Ribadeva, tien pueblos y pueblucos que tan entre la Mar y el Monte; vo jablar un poquitín d'ellos y de las sus costumbres nel modu como parlaban los antiguos que vivían allí, que tien pocas estremezas col asturianu del Saliente más corriente y col cántabru del poniente común.

Esos sitios —que, amás, tienen muchos barrios— son Andinas, Boquerizu (el nombre antigu d'esti pueblu e Porquerizu), Bustio (el más marineru), Colombres (col barriu d'El Peral y otros), La Franca, Pimiango (o Pimiangu, como se sintía tamié; cuando la francesá, cada bandu taba nuna orilla del Deva y cuando colaren, los de Napoleón mataren a muchos vecinos del pueblu), Noriega (con muchos barrios, el más nombráu el de Bojes), Vilde (col barriu de La Jaya; El Haya e un topónimu finu que no e el de verdá, el de la gente del pueblu) y Villanueva.

Las costumbres de Ribadeva son, como el modu parlar, mui apaecías a las de los pueblos llaniscos: la gente del valle, va tiempu, cuntaba cuentos de cuélebres, anjanas, ojáncanos, diablos... Y las juentes enramábanse a la tarduca del día San Juan; amás, los mozos enramaban las casas de las mozas que lis gustaban.

El víspera de la función del pueblu plantábase una joguera [un árbol], y otras veces ello tamién jacíase pa emponderar a indianos. Otras costumbres son tocar ramos, las deshojas o escapullas, beber sidra, las magostas pa comer castañas, l'antroxu [en castellanu, Carnaval; otras palabras de Ribadedeva son antroíu, antruidu y antruíu], los aguinaldos...

La jabla y las costumbres de Ribadeva, más la jabla que las costumbres —tovía se tocan ramos y se plantan jogueras—, tan quitándose, pos la gente ya casi no parla como parlaban los hombres y mujeres d'antiguamente. Pero la cultura d'un pueblu, pa ser la su cultura, tien qu’usar las palabras qu’antiguamente valían pa llamar a los animales, a las cosas del campu, a las frutas, a los árboles, a la gente, a los sitios, a lo que se diz o se piensa... a tou.

Ramón
Back to top  
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Asturian-American Migration Forum Index -> Folklore All times are GMT - 4 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Site design & hosting by

Zoller Wagner Digital Design